Naučite neke uobičajene rizike s kojima se vozači suočavaju, zajedno sa strategijama za smanjenje rizika koje će spriječiti nesreće u vašem voznom parku koristeći strategije smanjenja rizika za spriječavanje nesreća u vašem voznom parku - Frotcom.
Vožnja je jedan od vodećih uzroka smrti i nesreća u nekoliko zemalja. Za profesionalne vozače, rizici su još veći zbog težine vozila kojima svakodnevno upravljaju.
Nesreće dovode do troškova vremena i novca za tvrtke, uz povećane premije osiguranja i visoke troškove gubitka. No, što je još važnije, oni ugrožavaju živote vozača, pa je potrebno uvesti neke strategije za smanjenje rizika.
U nastavku su opisani najčešći rizici u vožnji s kojima se suočavaju vozači vašeg voznog parka te strategije koje se mogu uvesti kako bi ih se ublažilo.
Zaustavni put i sudari straga
Stražnji sudari su najčešća vrsta nesreća. Oni su često skupi, ozbiljni, a ponekad i smrtonosni. Velika vozila, poput kamiona ili kombija, su teška te su sklonija težim nesrećama od lakih vozila budući da zbog dodatne težine vozačima treba više vremena za zaustavljanje. Time je rizik od sudara straga povećan.
Kako bi spriječili ove sudare i ostali sigurni vozači moraju:
- u normalnim, suhim uvjetima, održavati sigurnu udaljenost od 3 do 4 sekunde između vozila
- u nepovoljnim uvjetima vozači trebaju održavati sigurnosnu udaljenost od 5 do 6 sekundi između vozila
- uvijek gledati naprijed pazeći na razloge za naglo zaustavljanje, rano kočenje ili postupno zaustavljanje
Slijepa mjesta i okretanje
Većina srednjih i teških vozila ima više mrtvih kutova od drugih vozila, što stvara dodatni rizik od sudara s drugim vozilom, predmetima, motociklima ili pješacima koji prelaze ulicu.
Najbolji način za vozače da izbjegnu sudare zbog mrtvih kutova je da nauče o njima tijekom treninga vožnje. Potrebno je upoznati i referentne točke za učinkovito manevriranje vozilima, osobito tijekom osjetljivijih manevara poput skretanja na križanju.
Vozači moraju provjeravati ogledala svakih 5 do 8 sekundi dok pomiču tijelo naprijed, natrag, lijevo i desno tijekom zavoja i drugih manevara kako bi osigurali najbolji mogući pregled onoga što se događa oko vozila.
Kako bi spriječili sudar zbog mrtvih kutova ili poteškoća pri skretanju, vozači moraju svladati manevre poput skretanja na kvadrat te izbjegavati blokiranje drugih vozila iza sebe u traci tijekom skretanja.
Osnovne obrambene tehnike vožnje koje su obavezne za primijenu:
- Gledajte unaprijed 15 sekundi dok se približavate raskrižju i budite spremni za zaustavljanje
- Pogledajte lijevo, desno i opet lijevo prije i na pola skretanja
- Komunicirajte s 3 do 5 treptaja pokazivača smjera prije poduzimanja radnji
- Okrećete se brzinom 4 do 8 km (od 3 do 5 milja) na sat
Veličina vozila i zauzeti prostor
Kamioni ili traktori obično su viši i širi od drugih vozila, pa imaju veći rizik od nesreća kada vozači misle da imaju slobodan prostor. Ove su nesreće nažalost česte, skupe i mnogo puta završe s ozlijeđivanjem osoba.
Strategija za izbjegavanje ove vrste sudara je prvenstveno educirati vozače specifikacijama vozila: visini, duljini i širini.
Osigurajte nisku zračnu visinu i obuku manevara u četvrtini. Vozači se moraju naučiti izbjegavati rizične rute poput mostova, uskih cesta ili uličica.
Ovakva obuka će omogućiti vozačima da unaprijed prepoznaju rizike u vožnji te da ne nastavljau putem za kojeg nisu sigurni da će ga vozilo moći savladati.
Frotcom nudi značajke koje su posebno osmišljene kako bi spriječile nesreće i osigurale sigurnost vaših vozača.
Analiza ponašanja u vožnji omogućuje vam praćenje načina vožnje vaših vozača i osigurava upravljanje voznim parkom prema sigurnosnim preporukama.
Planiranje i praćenje ruta omogućuje upraviteljima voznog parka stvaranje vlastitih ruta za vaša vozila, izbjegavajući one rizičnije ili nesigurnije rute.
Alarmi za vozni park pomažu u smanjenju rizika i spriječavanju nesreća dopuštajući vozačima i upraviteljima voznog parka da prepoznaju problem te ga time zaustave, odnosno da spriječe njegovo pogoršanje.
Frotcom vam može pomoći da osigurate sigurnost svojih vozača i voznog parka. Za više informacija kontaktirajte člana našeg tima: Dino Štefanac, Kukuljanovo