Što je EU paket mobilnosti?
Od veljače 2023. godine cestovni teretni promet doživio je značajne promjene primjenom novih pravila uvedenih EU paketom mobilnosti. Paket smjernica ima za cilj povećati socijalnu zaštitu vozača, smanjiti emisije CO2 i poboljšati sigurnost na cestama. Utjecaj ovog paketa, posebno na međunarodne prijevoznike koji upravljaju lakim vozilima, znatan je, od novih zahtjeva za licenciranje, pravila kabotaže, obveznih odmora i poreznih obveza.
S provedbom paketa mobilnosti, smjernice za kabotažu i međunarodne prijevoznike sada se proširuju na sve države članice EU-a i UK. Ovo usklađivanje osigurava dosljednost u plaćama, razdobljima odmora i razdobljima tijekom kojih vozači mogu biti izvan svoje zemlje prebivališta. Cilj je uspostavljanje međunarodnih pravila za vozače kamiona i kombija, promicanje sigurnijeg i učinkovitijeg prekograničnog prijevoza tereta.
Posljedice i porezi
Jedna od posljedica Paketa mobilnosti je njegov utjecaj na međunarodne prijevoznike, posebno one koji upravljaju lakim vozilima do 3,5 tone. Operateri lakih teretnih vozila (LGV) sada moraju imati licencu međunarodnog operatera za međunarodni ili prekogranični prijevoz robe.
Unatoč tome, iako ovaj paket ima pozitivne učinke, kao što su poboljšane društvene i ekološke koristi, on također uvodi izazove i oporezivanja koja osobito utječu na krajnjeg kupca:
1. Nedostatak kapaciteta i vozača
Zahtjev da se vozači vraćaju kući svaka četiri tjedna i nametanje obveznih odmora, koji se prije nisu odnosili na laka vozila, pogoršavaju trenutni nedostatak cestovnih teretnih kapaciteta i vozača u logističkom sektoru.
2. Komplicirana administracija i dokumentacija
Svaki novi propis zahtijeva od prijevozničkih tvrtki da pažljivo dokumentiraju i izvješćuju o usklađenosti. Osim toga, redovite inspekcije, sa značajnim novčanim kaznama za nepoštivanje, dodatno povećavaju administrativni teret.
3. Mogući porezi i veće cijene prijevoza
Prijevozničke tvrtke suočavaju se s većim režijskim troškovima, posebice vozni parkovi koji se uglavnom sastoje od lakih vozila za međunarodni cestovni teretni promet i kabotažu. To uključuje osiguravanje odgovarajućeg smještaja o vlastitom trošku i obavljanje manje kabotaže po putovanju, što dovodi do češćih povratnih putovanja. Ove prilagodbe doprinose višim cijenama dostave, potencijalno popraćenim porezima nametnutim kupcima.
Implementacija pametnog tahografa: Pojednostavljeni ključni datumi
Kako bi bili u skladu s propisima navedenim u paketu mobilnosti, upravitelji voznih parkova također se moraju pridržavati kritičnih rokova za implementaciju novih pametnih tahografa. Ovi rokovi ovise o stupanju na snagu propisa EU-a ili o trajanju zakonodavnog postupka. Podsjećamo na ključne datume za implementaciju pametnog tahografa:
- 31. prosinca 2024.:
Naknadna oprema na DTCO 4.1 propisana za vozila (> 3,5 tona) koja koriste tahografe 1. generacije za prekogranična putovanja. - 20. kolovoza 2025.:
Rok za sva vozila (> 3,5 tona) u prekograničnim putovanjima da usvoje DTCO 4.1, s naknadnom ugradnjom s DTCO 4.0. - 1. srpnja 2026.:
Obavezno usvajanje DTCO 4.1 za sva vozila (> 2,5 tona) u međunarodnom teretnom prometu.
Iako paket mobilnosti EU-a uvodi pozitivne promjene, upravitelji voznih parkova moraju strateški upravljati njegovim izazovima i porezima kako bi osigurali učinkovite i usklađene operacije voznog parka u ovoj novoj eri cestovnog prijevoza tereta.
Frotcom vam može pomoći da osigurate sigurnost svojih vozača i voznog parka. Za više informacija kontaktirajte člana našeg tima: Dino Štefanac